British Airways


Samoloty- Boeing Airbus Cessna

Linie lotnicze- Lot Wizz Air Air France British Airways

Linki

Dodatki do Flight Simulatora

Księga gości-
[ zobacz księgę | dopisz do księgi ]

Forum


Angielskie linie Lotnicze

Podstawowe informacje

British Airways (kod linii IATA: BA), (kod linii ICAO: BAW) to największe brytyjskie i europejskie towarzystwo lotnicze. Należy również do największych towarzystw lotniczych świata. BA odbywa loty do portów lotniczych w Europie, Ameryce Północnej, Ameryce Południowej, Karaibów, Bliskiego Wschodu, Azji Południowo-Wschodnej oraz Australii. Powstało w 1974 roku z połączenia państwowych towarzystw lotniczych British Overseas Airways Corporation i British European Airways (BEA), korzeniami sięga powstałych w 1924 roku Imperial Airways. W roku 1987 za rządów Margaret Thatcher zostało sprywatyzowane i zaczęło być notowane na londyńskiej oraz nowojorskiej giełdzie (oferta publiczna na NYSE z 11 lutego). Członek sojuszu oneworld.

Historia marki: British Airways - Pewność, rzetelność i troska

Historia British Airways to jednocześnie historia brytyjskiego lotnictwa cywilnego. Pierwszy rejsowy lot miał miejsce 25 sierpnia 1919 roku. Jednosilnikowy de Havilland DH4A wystartował z lotniska Hounslow Heath, niedaleko dzisiejszego portu lotniczego Heathrow. Po 2,5-godzinnym locie wylądował na lotnisku Le Bourget pod Paryżem. Na pokładzie znajdował się jeden pasażer, gazety, ładunek śmietanki z Devonshire oraz... pardwa, ptak z rodziny głuszcowatych. Samolot, o którym mowa nie należał jeszcze do British Airways. Połączenie zostało zrealizowane przez przedsiębiorstwo Aircraft Transport and Travel Ltd, pierwszego brytyjskiego przewoźnika lotniczego. AT&T, wraz z dwoma innymi liniami lotniczymi, budowało od podstaw rynek usług lotniczych w Wielkiej Brytanii. Z czasem AT&T przemienione zostało w Daimler Airways, potem w 1924 r., wraz z czterema innymi liniami lotniczymi, utworzyło Imperial Airways. W 1935 r. kilka mniejszych linii połączyło swe siły - powstały British Airways Ltd. Decyzją brytyjskiego rządu, obaj konkurenci zostali w 1939 r. znacjonalizowani, a linie połączono, tworząc British Overseas Airways Corporation. Po zakończeniu II wojny światowej BOAC stało się linią realizującą loty dalekodystansowe, podczas gdy połączenia lokalne realizowała nowa linia lotnicza - British European Airways. W latach 50. BOAC, jako pierwsza linia lotnicza na świecie wprowadziła do ruchu samoloty odrzutowe. Nowe standardy wyznaczały także linie BEA. W latach 60. odrzutowy Trident tychże linii wykonał pierwsze automatyczne lądowanie, zwiastując erę zdolności startu i lądowania również w złych warunkach pogodowych. Drogi obu linii biegły oddzielnie aż do roku 1974, kiedy to brytyjski rząd zdecydował o ich połączeniu. Właśnie w ten sposób narodziły się linie British Airways, w których służbie do października 2003 r. pozostawał legendarny już Concorde. Ważnym krokiem w historii British Airways była decyzja o prywatyzacji. Rozpoczęła się ona już w 1979 r., jednak cały proces zakończył się dopiero w roku 1987. Misja W 1986 roku, Lord Marshall, wówczas dyrektor wykonawczy British Airways, przedstawił misję BA: "Być najlepszą, osiągającą największe sukcesy firmą w branży lotniczej". Najważniejszym wówczas celem była zmiana wizerunku British Airways. Reputację i finanse firmy udało się odbudować dzięki poprawie jakości obsługi klientów, zdefiniowaniu na nowo celów marketingowych, sprzedaży oraz sposobu zarządzania. Dziesięć lat później podjęto kolejne wyzwanie. 10 czerwca 1997 r. British Airways przyjęły nową strategię i nowe oblicze. Nowy wizerunek był wizualną zapowiedzią zmian, jakie zaplanowano. Na inwestycje w nowe produkty i usługi, zakup floty oraz szkolenie pracowników przeznaczono 6 miliardów funtów. Wartości Nowe oblicze British Airways odzwierciedlało współistnienie tradycyjnych brytyjskich wartości z nowymi cechami. BA miało budzić skojarzenia z otwartością na świat, młodym duchem, przyjaznością, zróżnicowaniem kulturowym i ponadnarodowym spojrzeniem. Serce nowego oblicza British Airways stanowiło ponad 50 wzorów-obrazów reprezentujących bogactwo różnych kultur świata. Znalazły się one na samolotach, samochodach obsługi naziemnej, korespondencji firmowej, rozkładach lotów, przywieszkach bagażowych, okładkach na bilety - wszędzie tam, gdzie pojawiała się nazwa linii. Dotychczasowe kolory British Airways (czerwień, biel, granat) zostały rozjaśnione i rozświetlone - obecnie bardziej przypominają barwy brytyjskiej flagi unijnej. Logo "British Airways" zyskało delikatniejszy, bardziej zaokrąglony krój pisma, a dotychczasowy symbol linii - jednoramienna czerwona strzałka Speedwing, umieszczana wzdłuż kadłuba, zastąpiona została trójwymiarowym Speedmarque. 10 czerwca 1997 r. British Airways odsłoniły 15 z 50 wzorów, m.in. polską wycinankę łowicką, szkocką kratę ze Szkockich Wyżyn, chińską kaligrafię, japoński wzór z porcelany z Delft, freski południowoafrykańskiego plemienia Ndebele, malowidło mieszkańców pustyni Kalahari oraz drewnianą rzeźbę z Ameryki Północnej. Nowe oblicze podkreślało, iż BA jest linią globalną z bazą w Wielkiej Brytanii, która również z pasją służy społecznościom na całym świecie. Wzory zdobiące flotę odzwierciedlały świadomość BA, iż pasażerowie linii wywodzą się z odmiennych kultur. Trzech na pięciu klientów British Airways pochodzi spoza Wielkiej Brytanii. Kolejna zmiana nastąpiła na przełomie 2002/2003 r. Wizja British Airways Obecnie British Airways chce być "zyskowną, brytyjską, oferującą pełen serwis i bogatą siatkę połączeń linią lotniczą". Cele zakładają również wypracowanie 10 proc. zysku i mają być osiągnięte m.in. poprzez wzmocnienie wizerunku BA. British Airways, zarówno w czasach pionierskich lotów komercyjnych, jak i obecnie, były i są postrzegane na rynku lotniczym jako lider. Reputacja i profesjonalizm to wartości, do których BA przywiązują ogromną wagę. Dzięki tym wartościom nazwa British Airways stała się synonimem wysokiej jakości podróży lotniczych. Produkty i serwis British Airways określają standardy podróży lotniczych oraz wyznaczają kolejne etapy rozwoju całej branży. British Airways jako pierwsze linie wprowadziły branding swoich produktów, program lojalnościowy dla swoich pasażerów, rewolucyjny fotel zamieniający się w całkowicie płaskie łóżko, najpierw w klasie FIRST, a następnie w klasie biznes na dalekich trasach (Club World). British Airways wyszły z założenia, że podróż to nie sam lot, ale również procedury związane z odprawą i czas oczekiwania. Znakiem rozpoznawczym British Airways stały się więc poczekalnie biznesowe oraz ścieżki szybkiej odprawy. W kwietniu br. zaprezentowano nowe mundury BA, które sukcesywnie będą zastępować te dotychczas używane. Nowe stroje nawiązują do klasycznego angielskiego stylu i jednocześnie doskonale wpasowują się w nowoczesność - to jakość i szyk w połączeniu z prostotą projektu Juliena MacDonalda, zaś Stephen Jones zaprojektował dla Pań w British Airways twarzowe furażerki. Marynarski granat, bardzo delikatne, ledwie widoczne prążki, srebrne guziki z wytłoczoną "wstążeczką" - logo BA. Całość uzupełniona apaszką w kolorach British Airways, ze zdecydowanym czerwonym akcentem. Nowe wyzwania Po 11 września 2001 r. linie lotnicze na całym świecie stanęły w obliczu nowej rzeczywistości. Dla pasażerów najważniejsze stały się "pewność, rzetelność i troska" - i tak właśnie są postrzegane linie British Airways. Aby je zapewnić, linie kładą nacisk na takie wartości jak: niezawodność, bezpieczeństwo, profesjonalizm, odpowiedzialność, reakcja na potrzeby klientów. Na pokładach BA podróżuje rocznie około 40 mln pasażerów, 360 samolotów z logo British Airways dociera do ponad 220 miejsc na całym świecie, na sukces BA pracuje 50 000 osób, dziennie wykonywanych jest ponad 300 lotów z lotniska Heathrow, będącego główną bazą British Airways. Linie posiadają infrastrukturę na całym świecie, oferują zaplecze i pomoc zawsze tam gdzie jest to niezbędne. Zapewnienie najwyższego standardu technicznego i operacyjnego nie podlega dyskusji. Bezpieczeństwo to podstawa wszelkich działań. Linie są bezkompromisowe jeżeli chodzi o bezpieczeństwo podróżnych. Flota i operacje lotnicze spełniają najsurowsze wymogi bezpieczeństwa. Where do you come from? Obserwacje rynku i badania dowiodły, że duży wpływ na wybór przewoźnika ma kraj jego pochodzenia. "Brytyjskość" ma więc kluczowe znaczenie dla brandu BA. Mieszkańcy wszystkich zakątków świata odpowiadali na pytanie, co dla nich oznacza "British". Najczęściej na poszczególnych kontynentach powtarzały się: Azja - stabilność i innowacje; Ameryka - tradycja i historia; Europa - kultura, styl, różnorodność; Bliski Wschód - zaufanie, edukacja, jakość; Afryka - jakość, troska, oraz wyrafinowanie; Australia - zaufanie, prestiż wynikający z tradycji. British Airways traktują brytyjskość jako fundamentalną część identyfikacji. British jest w nazwie, brytyjskie cechy tworzą wartości, których linie starają się przestrzegać, tak więc związek między krajem pochodzenia i brandem jest nierozerwalny. Odzwierciedleniem tego związku są m.in. kolory British Airways, będące jednocześnie barwami narodowymi. Wykorzystywane przez British Airways mają symbolizować odpowiednio: błękit - zaufanie i spokój; biel - nowoczesne, świeże podejście; czerwień - energia i ciepło; srebro - symbolizuje innowacje i luksus. Co więcej, flaga Union Jack, właśnie w tych kolorach, zdobi pionowe stateczniki ogonów samolotów. W maju br. w ogłoszonych wynikach ankiety, w której Brytyjczycy wypowiadali się na temat 100 najbardziej charakterystycznych symboli reprezentujących brytyjskość - British Airways znalazły się na 11 pozycji, pomiędzy: tradycyjną angielską herbatą a Tower of London, trzy pierwsze skojarzenia z brytyjskościa to: roast beef i pudding, frytki i ryba - popularne londyńskie danie oraz Królowa. Tytuły i nagrody, jakie przyznano liniom lotniczym British Airwyas: Business Traveller Awards 2003; British Airways (Best Airline, Best First Class, Best Business Class, Best Shorthaul, Best Frequent Flyer Program); Skytrax Airline Awards 2004; British Airways (Best International Business Class, Best European, Best Transatlantic).