Boeing 717
SAMOLOTY-
Boeing
Airbus
Cessna
Linie lotnicze-
Lot
Wizz Air
Air France
British Airways
Linki
Dodatki do Flight Simulatora
Księga gości-[ zobacz księgę | dopisz do księgi ]
Forum
Boeingi: Boeing 707 | Boeing 717 | Boeing 727 | Boeing 737 | Boeing 747 | Boeing 757 | Boeing 767 | Boeing 777
Boeing 717
Boeing 717 jest najnowszym klonem popularnej rodziny DC-9/MD-80/MD-90 i jest jedynym liniowcem Douglasa, którego produkcja po połączeniu Boeinga z McDonnell Douglas w 1997 roku została utrzymana. Jest to 100 miejscowy samolot przeznaczony do intensywnej eksploatacji na krótkich trasach regionalnych.
Historia
McDonnell Douglas po raz pierwszy poinformował o MD-95 na paryskich pokazach lotniczych w czerwcu 1991 roku. W tym czasie firma ta zakładała początek programu na koniec 1991 roku i pierwszy lot w czerwcu 1994 roku. Plan ten okazał się niemożliwy do zrealizowania i program ruszył dopiero w październiku 1995 roku, kiedy to linia ValuJet (obecnie AirTran Airlines) zamówiła 50 sztuk z opcją zakupu kolejnych 50 egzemplarzy.
W styczniu 1998 roku firma Boeing (już po fuzji z McDonnell Douglas z sierpnia 1997 roku) po raz kolejny wprowadziła konstrukcje na rynek – tym razem jako model 717-200. Ciekawostką jest to, że było to drugie użycie oznaczenia 717, gdyż wcześniej numer ten był przeznaczony dla wojskowej rodziny C-135/KC-135. Pierwszy lot 717-200 odbył się 2 września 1998 roku. Maszyna uzyskała certyfikat 1 września 1999 roku i wkrótce potem, 23 września, miała miejsce pierwsza dostawa – do AirTran Airlines.
Oferowane wersje
Samoloty te oferowane są w standardowych wersjach 717-200BGW (Basic Gross Weight) oraz w wersjach o wydłużonym zasięgu 717-200HGW (High Gross Weight). Dodatkowo, trwały prace nad skróconym 80 miejscowym 717-100 (wcześniej MD-95-20) oraz wydłużonym 120 miejscowym 717-300 (wcześniej MD-95-50). W efekcie powstała wersja odrzutowca dyspozycyjnego (business jet).
Technika
Dwuosobowa kabina załogi 717-tek zawiera najnowocześniejszą awionikę, zaczerpniętą rodem z rodziny 777. Wszystkie informacje generowane przez dwa zintegrowane komputery docierają do pilotów poprzez 6 płaskich paneli ciekłokrystalicznych (LCD). Zastosowano wiele nowoczesnych systemów pomagających pilotom w pracy.
Dane techniczne
717-200BGW | 717-200HGW
Zasięg:
2645 km na wysokości 10260 m | 3815 km na wysokości 10260 m
Pojemność:
106 miejsc w typowym układzie,
tylko 2 klasa
Maksymalna masa startowa:
49895kg | 54885kg
Wymiary:
Rozpiętość skrzydeł 28,4m
Długość 37,8m
Wysokość statecznika pionowego 8,9m
Typowa prędkość podróżna:
806km/h (0,77M)
Boeing 717- zdjęcia
Darmowy hosting zapewnia PRV.PL