Boeing 707
SAMOLOTY-
Boeing
Airbus
Cessna
Linie lotnicze-
Lot
Wizz Air
Air France
British Airways
Linki
Dodatki do Flight Simulatora
Księga gości-[ zobacz księgę | dopisz do księgi ]
Forum
Boeingi: Boeing 707 | Boeing 717 | Boeing 727 | Boeing 737 | Boeing 747 | Boeing 757 | Boeing 767 | Boeing 777
Boeing707
Boeing 707 - samolot pasażerski produkowany przez wytwórnię Boeing, w służbie od 1958 roku. Dzięki dużej prędkości, zasięgowi i ilości miejsc odznaczał się dużą ekonomicznością w eksploatacji. Był pierwszym pasażerskim odrzutowcem, który odniósł sukces komercyjny. Ponadto, rodzina samolotów typu 707 położyła solidne podstawy pod długoletnią dominację firmy Boeing na rynku producentów samolotów pasażerskich.
Historia
Po odkryciu potencjału silników odrzutowych w lotnictwie komercyjnym, firma Boeing (przy olbrzymim ryzyku finansowym) zdecydowała się na rozwój konstrukcji odrzutowego samolotu transportowego, który mógłby spełnić wojskową rolę powietrznego tankowca, a jednocześnie byłby łatwy do zaadaptowania jako samolot pasażerski. Prototyp powstały w wyniku tego eksperymentu, znany jako 367 Dash 80, odbył swój pierwszy lot 16 czerwca 1954 roku. US Air Force, będąc pod wrażeniem nowej konstrukcji, zamówiła powiększoną wersję z poszerzonym kadłubem (do 12 stóp, przy 11 stopach w samolocie Dash 80). W efekcie powstała maszyna o nazwie KC-135 (powietrzny tankowiec/samolot transportowy) – wyprodukowano ponad 800 sztuk. Z początku Boeing planował sprzedawać liniom lotniczym samolot o takich samych rozmiarach jak KC-135. Jednakże klienci wyrazili zapotrzebowanie na jeszcze większy samolot – tak powstał model 707, wydłużona konstrukcja z nieco poszerzonym kadłubem (do 12 stóp i 4 cali).
Pierwszy produkcyjny Boeing 707 (model 707-120 dla linii Pan-Am) poleciał 20 grudnia 1957 roku i wszedł do służby nieco później w następnym roku. Powstało kilka wersji samolotu: podobny 707-220, krótszy 138 dla linii Qantas i wydłużony 707-320, który odbył swój pierwszy lot w czerwcu 1959 roku. Modele 120 oraz 320 zostały później wyposażone w nowe silniki typu JT3D (w miejsce oryginalnych JT3 i JT4) i uzyskały nowe oznaczenie 707-120B oraz 770-320B. Boeing 707-320C był modelem przejściowym, a 707-420 był napędzany silnikami RollsRoyce Conways. Ponasto we wczesnych latach 70 były próby użycia motorów CFM-56 (w modelu 707-700), lecz rozwiązanie to nigdy nie weszło do produkcji.
Obecnie, większość pozostających w służbie Boeingów 707 zostało przemienionych na maszyny transportowe
Produkcja
Produkcja komercyjna Boeinga 707 zakończyła się w 1978 roku. Powstało w sumie 878 egzemplarzy tego samolotu w różnych wersjach. Ograniczona produkcja wersji wojskowych trwała do roku 1990. Obecnie w służbie komercyjnej pozostaje około 130 sztuk tej maszyny.
Dane techniczne
Model 707-320B
Zasięg:
9913km
Pojemność:
141 pasażerów w dwóch klasach lub 189 osób w klasie ekonomicznej
Wymiary:
Rozpiętość skrzydeł 44,42m
Długość 46,6m
Masa całkowita:
152,400t
Maksymalna wysokość lotu:
10973m
Prędkość
977km/h
Boeingi 707- zdjęcia
Darmowy hosting zapewnia PRV.PL